Latvijas ūdens motosportistiem zelts pasaules čempionātā



Ar uzvaru un zelta medaļu mājās ir atgriezušies Latvijas jaunie ūdens motosportisti jūrmalnieks Nikita Lijcs un baušķenieks Toms Smilškalns, kuri Maskavā notiekošajā pasaules čempionātā 8 stundu izturības braucienā startēja četru sportistu ekipāžā komandas "Akvashelf Racing" sastāvā bija pārāki par konkurentiem laivu klasē PR4.

Abi latviešu piloti Nikita Lijcs un Toms Smilškalns savulaik ir izcīnījušu pasaules čempionu zelta medaļas jauniešu konkurencē laivu klasē JT-250 (Nikita Lijcs 2012.gadā, bet Toms Smilškalns 2009.gadā), un šobrīd savas sportista gaitas sekmīgi turpina citās laivu klasēs.

Tā kā sacensību formāts Maskavā paredzēja četru sportistu ekipāžu, tad kopā ar abiem jaunajiem latviešu sportistiem komandā startēja arī igaunis Jurijs Joula un Krievijas pilots Ivans Ukraiņecs. Komandas "Akvashelf Racing" īpašnieks un līderis Dmitrijs Šillers deva iespēju un aicināja piedalīties sacensībās jauniešiem, sagatavojot visu nepieciešamo tehniku un izvēloties piemērotākos un izturīgākos sportistus. Katrs no braucējiem trasē pavadīja nepilnas divas stundas un kopā 8 stundu laikā veica 163 apļus, kas ir aptuveni 360 kilometri.

Intriga, vai latviešu pārstāvētā ekipāža būs sacensību uzvarētāji, saglabājās līdz pat finišam, jo arī otrās vietas ieguvēji veica to pašu apļu skaitu. Tomēr nedaudz pārāka bija "Akvashelf Racing" komanda.

Situācijas, kad laivām ir vienāds apļu skaits, izturības braucienos ir diezgan reti, jo katra komanda plāno savu pilotu nomaiņas un degvielas uzpildes stratēģiju, kas atšķiras. Sacensību formāts paredz, ka vienlaikus ar pilotu maiņu, laivā tiek uzpildīta degviela. Mēdz būt arī situācijas, kad sacensību laikā notiek tehniskas kļūmes, ko mehāniķi steidz labot pēc iespējas ātrāk, jo ikviena krastā pavadītā minūte liek zaudēt dārgos apļus.

Komanda "Akvashelf Racing" sacensībās piedalījās ar 2 laivām dažādās laivu klasēs, no kurām otra ekipāža ar Dmitriju Šilleru, Andreju Dudaku, Normundu Rāznu un Māri Zemraci klasē PR2 izcīnīja godpilno trešo vietu.

Sacensībās startēja sportisti no Latvijas, Igaunijas, Krievijas, Baltkrievijas un Ungārijas ar RIB tipa laivām, kas pēc konstrukcijas ir ar V veida plastikāta korpusu un piepūšamajiem bortiem. Dažādās laivu klasēs atšķiras dzinēju tilpumi, piemēram, mazākajā klasē PR4 ir paredzēti 60 Zs dzinēji, kamēr lielākajā klasē ar 200 Zs dzinējiem līderu ekipāža veica 251 apli (aptuveni 552 km).

Šāda veida izturības braucieni dažādos formātos notiek regulāri, piemēram, Eiropas čempionāta medaļas tiek sadalītas trīs sacensību kopvērtējumā, summējot komandu izcīnītos punktus katrā no 6 stundu izturības braucieniem.

www.sportacentrs.com

27.08.2013